کد خبر 199648
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۸

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی گفت: غربی‌ها علاوه بر مشکلات اقتصادی خود، گرفتار برخی از مشکلات ناشی از تحریم ایران شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم ، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: اگر کسی تقوی داشته باشد خداوند راه خروج از هر گرفتاری و مصیبت را برای او باز می‌کند و از جایی به او روزی می‌رساند که فکرش را نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بزرگترین نعمت الهی نور و بصیرت است که نصیب فرد متقی می‌شود، افزود: یکی از مناسبت‌هایی که بسیار مهم است دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری و مقام معظم رهبری بود که روز گذشته صورت گرفت و رهبری نیز سخنان مهمی در این زمینه داشتند.

خطیب نماز جمعه امروز تهران افزود: بنده توصیه می‌کنم که تمام بیانات مقام معظم رهبری را به دست آورید و مورد توجه و عمل قرار دهید. ضمن اینکه نکته اول در خصوص بیانات رهبری این بود که ایشان فرمودند ضرورت نگاه بلندمدت در مسیر حرکت به سوی آرمانها و اهداف اسلامی وجود دارد. لذا اگر می‌خواهیم به اهدافمان برسیم باید نگاه بلندمدت داشته باشیم و مقطعی نگاه نکنیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی عنوان کرد: جهان‌بینی می‌گوید اگر می‌خواهی حکمت الهی را ببینی همه نظام هستی را با هم نگاه کن و تمام عالم را ببین.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبری در این جلسه فرمودند برای رسیدن به آرمانهای مقدس باید نگاه بلندمدت باشد و مدیران ومسئولان در این خصوص ریز شوند و برای هر زمان و روزی برنامه داشته باشند.

وی افزود: همچنین مقام معظم رهبری فرمودند که ایمان به اسلام، عزم راسخ، تکیه بر مردم و حفظ و تقویت روحیه امیدواری از عوامل اصلی حرکت رو به جلو و عبور از سختی‌های مقطعی است که باید داشت.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سختی‌های مقطعی را باید پشت سر گذاشت، بیان کرد: اینگونه نباشد که اگر فشاری بر کسی وارد شد روح یاس در فرد و جامعه به وجود آید. لذا اگر می‌خواهیم به جلو برویم و موفقیت بزرگی نصیب ما شود باید سختی‌ها را پشت‌سر بگذاریم همچنین رهبری می‌فرماند اگر در دوران مبارزه چنین نگاهی وجود نداشت به شکست می‌رسیدیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی گفت: در قرآن آمده که دشمن به سر شما ریخت و منافقان مضطرب شدند. و آنهایی که در قلبشان مرض بود، دچار تردید شدند. اما قرآن از عده‌ای دیگر نام می‌برد که همان مردان خدا هستند و می‌گوید مردان خدا زمانی که با سختی‌ها مواجه می‌شوند می‌گویند ما باید برای رسیدن به کمالات این دشواری‌ها را پشت سر بگذاریم. لذا نه تنها سختی‌ها سست‌شان نکرد بلکه ایمانشان قویتر شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند اگر در دوران مبارزه چنین نگاه بلندی نبود، قطعا مبارزه به شکست منتهی می‌شد. ضمن اینکه امام خمینی(ره) ایستادگی کرد و سرانجام به پیروزی رسید. لذا مقام معظم رهبری شرایط کنونی را نسبت به مبارزه دشوارتر مطرح کردند و فرمودند، حفظ و تقویت روحیه در مردم بویژه جوانان لازم است.

خطیب نماز جمعه امروز عنوا ن کرد: باید در کوره امید دمیده شود و نشانه امید استمرار موفقیت‌های روزافزون ملت ایران و عظمت کنونی و مرکزیت فکری ملت ایران در دنیای اسلام، تسلط گفتمان دینی در کشور، پیشرفت‌های علمی و فناوری و نفوذ سیاسی و بین‌المللی نظام سیاسی است. قبل از انقلاب و اوایل آن این توفیقات غیرقابل تصور بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه سراسیمگی، عصبانیت و شدت عمل دشمن نشان دهنده پیشرفت نظام اسلامی است، عنوان کرد: مشرکینی که در مکه در مقابل پیامبر(ص) قرار گرفتند، شدت عمل‌شان بستگی به مقدار موفقیت رسول‌الله(ص) داشت و هر چه موفقیت بیشتر می‌شد، شدت عمل نیز بیشتر می‌شد و آنها از تهمت زدن و مجنون و ساحر خواندن شروع کردند و بالاخره حصر اقتصادی، ایذا و شکنجه‌ها صورت گرفت تا نهایتا منتهی به جنگ‌ شد. ضمن اینکه این را باید سند قوی برای سخنان مقام معظم رهبری بدانیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در مورد تحریم‌ها فرمودند که بهانه تحریم‌ها به ظاهر موضوع هسته‌ای است، اما هدف چیزی دیگری است و هدف رودررو قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی است. همچنین غربی‌ها فکر می‌کردند با فشار آوردن به مردم، آنها در مقابل نظام قرار می‌گیرند. اما حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن با عظمت نشان داد که مردم ایستادند و به تعبیر بنده مشت محکمی بود که در دهان دشمنان کوبیدند.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: سخنان جامع ایشان در مورد انتخابات آینده، بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان و پرشور بودن انتخابات نیز بیان شد، ضمن اینکه دوست داشتم در خصوص انتخابات عرایضی را بگویم که اگر عمری باشد، می‌گویم.

خطیب نماز جمعه امروز تهران  گفت: مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات اقتصادی و معیشتی فرمودند که برخی از مشکلات ناشی از تحریم‌ها و برخی دیگر ناشی از مدیریت‌ها و سیاست‌ها  است که نکته قابل توجه این است که این مشکلات قابل حل است. همچنین رهبری فرمودند برای حل مشکل گرانی به مسئولین توصیه موکد کردم و هم اکنون آنها باید گزارش دهند که چه کرده‌اند.

ایت‌الله موحدی کرمانی بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند نتیجه تحریم‌ها بازگشت به خود و جوشش از درون است. همانطور که در اورانیوم 20 درصد که مورد نیاز بود، اتفاق افتاد. همچنین خوشبختانه کشورهایی که امروز ملت ایران را تحت تحریم قرار دادند خودشان گرفتار مشکلات سنگین‌تر و سخت‌تر و غیرقابل حل هستند.

وی افزود: غربی‌ها علاوه بر مشکلات اقتصادی خود گرفتار برخی از مشکلات ناشی از تحریم ایران شدند و آنها برای خود راه حلی ندارند ولی ایران راه حل دارد.

آیت‌الله موحدی با اشاره به مناسبت‌های دیگر گفت: در آستانه سال جدید هستیم و انتظار داریم ملت ایران از اسراف خودداری کنند و مستضعفین را شریک خود قرار دهند. همچنین با توجه به مقارن بودن ایام فروردین با شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) سعی شود محافل رنگ و سبقه ارادت به حضرت زهرا را بگیرد.

وی با اشاره به حوادث چهارشنبه‌سوری گفت: ما اینقدر در ایران مفاخر داریم که به آنها افتخار می‌کنیم. لذا ارزش‌های ایرانی زیاد است و فکر نمی‌کنم نیازی باشد برای چهارشنبه‌سوری ادعای افتخار کنیم . این کار محصولی جز کور شدن و نابودشدن ندارد. لذا نیروی انتظامی از همین حالا به فکر چاره باشد و والدین نیز به فرزندان خود نصیحت کنند.

امام جمعه موقت امروز تهران با بیان اینکه کمیته امداد خدمات چشمگیری بعد از پیروزی انقلاب داشت، افزود: مسئله درخت‌کاری و جلوگیری از نابودی درختان اهمیت دارد و لطمه زدن به محیط زیست یعنی خیانت به میلیونها انسان کردن.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به شهادت جمعی از مسلمانان در پاکستان، گفت: ابراز تاسف می‌کنیم در خصوص کسانی که در پاکستان شهید شدند. 205 نفر کشته و زخمی در این زمینه نقل شده است. خداوند انشاءالله شهدای آنها را با اهل‌بیت محشور کند.

آیت الله موحدی تهرانی همچنین در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه تقوای الهی از مسائل مهم اسلامی است افزود: خداوند می‌فرماید با سرمایه تقوا انسان می‌تواند خودش را از خطر شیطان دور کند و به برکت تقوا طبق آیه شریفه به یادخدا آید ضمن اینکه به یاد خدا آمدند همان وفضا فضای آگاهی ، نورو بصیرت شدن همان .

وی افزود: سرمایه تقوا انسان را از خطر شیطان حفظ کرده و به آدمی مصونیت می‌دهد ضمن اینکه تقوا در خانه، اداره ،جامعه، معاشرت‌ها و کسب و کار و مدیریت ها لازم است و حافظ انسان از هر گونه لغزش و گناهی است

وی گفت: یاد خدا شیطان را از انسان دور می‌کند و در این آیه آمده است که اگر یاد خدا نباشید خداوند شما را از یاد خودتان می‌برد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با طرح این پرسش که خود یعنی چه؟ بیان کرد: ما وجود ربطی هستیم و سراسر وجود،‌حرکات، سکنات و حیات ما به خدا متصل است و در مناجات امیرالمومنین نیز که بیان شده خداوند مولا، مالک ،‌خالق ، نقطه اتکا، راهنمایی کننده و بخشناینده گناهان است ودانشمندان می‌گویند انسان موجود مرتبط است و ذاتی منتهای رب ندارد و تمام هویت و ذاتش ربط است و تا وقتی که رب را حفظ کرده مصدون است ولی به محض فراموش کردن ربط خود را فراموش کرده است و زمانی که خود را مستقل دید خود را ندیده است.

آیت الله موحدی تهرانی با طرح پرسش دیگری مبنی بر اینکه عوارض فراموشی از خود چیست؟ گفت: اولاً آدمی در نظام هستی محور است و موجود استثنایی است و حسابش از موجودات ارضی و سمایی و فرشتگان جدا است. ضمن اینکه انسان کامل مسجود ملائکه شد و فرشتگان برای خدا در مقابل آدم سجده کردند. لذا انسان کامل خلیفه الله است.

وی ادامه داد: انسان اگر عبد باشد اشرف مخلوقات است و اگر عبد نباشد، پست ترین موجود است. لذا اینکه گفته شود انسان اشرف مخلوقات به طور مطلق است، غلط است. ضمن اینکه اگر انسان بنده نباشد ارزشش زیر صفر می رود ولی اگر طاغی شد برای حفظ حیات جامعه باید او را کشت.

آیت الله موحدی تهرانی خاطر نشان کرد: آنها که اسیر ماهواره شده‌اند احساس کنند ذلیل شدند و خود را به یک نگاه می‌فروشند. لذا برنامه های زشت ماهواره محصولی جز ذلت و خواری ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
    0 0
    درود بر شرفت حاج اقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس